A Smallville rajongói egy hónappal ezelőtt mondtak búcsút kedvenc sorozatunknak, de az alkotók, Al Gough és Miles Miller már 2008-ban megtették ezt, amikor 7 év után elhagyták a sorozatot. Ennek ellenére egyáltalán nem volt érzelemmentes, amikor megnézték a finálét és Tom Welling utolsó pillanatait Clark Kentként egy évtized után.
"Nem kezdesz úgy el egy sorozatot, hogy tudod, egy évtizeden keresztül adásban lesz," mondja Gough. "Annyi mindenen kell keresztül menni, csak azért, hogy leadják a pilotot. Jön egyik évad a másik után és út közben nehéz kiszúrni a teljes képet. Két évvel ezelőtt visszamentem a régi középiskolámba és 17 éves gyerekek voltak ott, akik 7-8 éves koruk óta nézték a sorozatot. Észreveszed, hogy ennek a generációnak, legalábbis egy részének, a te munkád az, amely bemutatja nekik Supermant. A fiatalok számára megadatott a saját verziójuk Supermanről és néhány rajongónak a jövőben ez jelenti majd a kiindulópontot, ami igazán vicces, ha azt vesszük, hogy mennyi mindenen mentünk keresztül az elején."
Millar hozzéteszi, hogy "nagyon sokan utálták" az első hónapokban, melyek felvezették a premiert, közülük sokan a sorozat stílusát vették célba és úgy jellemezték mint a szupererőkkel rendelkező Dawson és a haverok (Dawson's Creek). Az ötlet az volt, hogy a Smallville befoltozza - vagy inkább felforgatja - a hiányzó darabokat Superman életében, melyeknek a mitológia szerint már megvan a helyük. Az az igazság, hogy 1938 óta hónapról hónapra mutatták be a változásokat a hős életében a képregényekben, melyekben benne voltak kisebb vagy éppen nagyobb változtatások Superman személyiségében, ruhájában, eredettörténetében, mellékszereplőiben, munkájában, erejében és ábrázolásában.
"Az adott nekünk magabiztossogát, hogy elolvastuk a történetet és rájöttünk, hogy Superman folyamatosan változik, néha túlzottan is," mondja Millar. "Ez pedig csak a legújabb átalakulás volt, mely szükséges volt, hogy hihetőnek tűnjön az új generáció számára és könnyebben tudjanak vele azonosulni. A sorozat kihívása azt jelentette, hogy Clark mit csinál hetente. Gimnáziumba jár és egy kisvárosban lakik. Szóval mit fog csinálni? Az ötlet, hogy a meteorkövek különböző problémákat okoztak a közösségben sokat vitatott téma volt, de hogyan tudnál másképp csinálni egy sorozatot? Ő egy farmerfiú, szóval hogyan találnál ellenfeleket és rejtélyeket? A meteoreső [és annak hatása a városban] többet nyújtott mint hogy csak a gimis életet taglaljuk."
Millar elmondása szerint Tom Welling volt a sorozat sikerének a kulcsa: "Tom nagyszerű ember és a munkamorálja is igazán remek. Az apja autókkal foglalkozott Detroitban és Tom elkötelezte magát, hogy vele dolgozzon. Az első alkalommal, amikor találkoztunk vele, miután berendelték a sorozatot, azt mindtuk neki, 'Te vagy a vezető a forgatáson, az emberek hozzád fognak fordulni.' Ezt pedig mindig betartotta. Szerintem az is segített, hogy Vancouverben dolgoztunk, távol Los Angeles forgatagától. Emiatt mindig csak a munkára koncentrálhattunk."
Mindkét producer azt akarta, hogy egy olyan főszereplőjük legyen, aki el tudja játszani a komoly hőst még ebben a korban is.
"Nem próbáltuk meg lazának beállítani Clarkot," mondja Gough. "Ő nem az. Egy farmon nőtt fel. Tényleg kijön a szüleivel és egy jó gyerek, aki mindig jót akar tenni. Egy titok nyomja a lelkét, de aranyos kölyök. Az volt a cél, hogy azonosulni tudjanak vele a nézők. Ő egy idegen egy másik bolygóról, aki majdnem mindenre képes. Szinte semmi sem árthat neki."
A producerpáros új sorozata, a Charlie angyalai legújabb feldolgozása ősszel kezdődik az ABC-n Minka Kelly, Rachael Taylor és Annie Ilonzeh főszereplésével.